بخش 4 – روش یادگیری تلفظ انگلیسی

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. آموزش زبان انگلیسی
  4. chevron_right
  5. تلفظ زبان انگلیسی
  6. chevron_right
  7. بخش 4 – روش یادگیری تلفظ انگلیسی

فراموش نکنید که تلفظ یک مهارت فیزیکی یا جسمی است. یعنی نمی توان با آن مثل واژه آموزی یا گرامر رفتار کرد. تلفظ در کنار درک تئوری نیاز به تمرین دارد. در زمان تمرین به نکات زیر توجه کنید:

  • آواهای جدید در طول زمان ساخته می شوند: در ابتدای تمرین احتمالا گذاشتن زبان به شکلی خاص و ساختن صدا به نظر شما عجیب و سخت می رسد و نمی توانید کلمات را با سرعت دلخواه ادا کنید اما در طول زمان توانایی و سرعت شما در این زمینه افزایش پیدا می کند.
  • با تلفظ مثل دوچرخه سواری رفتار کنید: همانطور که گفته شد تلفظ یک مهارت فیزیکی است، پس برای یادگرفتن آن باید آن را به دفعات انجام دهید. زمانی مشخص را کنار بگذارید و تلفظ حروف و کلماتی که در آن مشکل دارید تکرار کنید. حروف را با صدای بلند تکرار کنید.
  • طوطی باشید: در زمان تمرین ابتدا تلفظ کلمه را با دقت گوش داده و بعد تمام تلاش خود را بکنید که صدایی کاملا مشابه با آن ایجاد کنید. برخلاف واژه آموزی طوطی واری یادگرفتن تلفظ روش بسیار خوب و موثری است.

روش آموزشی ما

ما تلفظ آواها را مطابق الفبای استاندارد IPA آموزش می دهیم. IPA یک روش آوانگاری استاندارد شده و بین المللی است که از طریق آن می توان نحوه تلفظ هر حرف یا واژه را آموخت. شاید آشنایی با الفبای IPA برای شما مشکل یا زمانبر به نظر برسد اما روشی کاملا استاندارد برای یادگیری تلفظ است.

همانطور که گفته شد نوشتن نحوه تلفظ حروف در روش های غیر استاندارد (مثل نوشتن به خط فارسی) بیشتر می تواند آسیب رسان باشد تا کمک کننده. پس ما به هیچ عنوان از این روش ها استفاده نمی کنیم. به یاد داشته باشید که همیشه ساده ترین روش بهترین روش نیست.

تلفظ زبان انگلیسی

درس 1

درس 2

درس 3

درس 4

درس 5

درس 6

درس 7

درس 8

درس 9

درس 10

درس 11

درس 12

درس 13

درس 14

۲ دیدگاه. نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.