7 روش برای بهبود مهارت نوشتاری در زبان های خارجی

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. زبان های خارجی
  4. chevron_right
  5. 7 روش برای بهبود مهارت نوشتاری در زبان های خارجی

به ویژه با گسترش شبکه های اجتماعی و اینترنت، استفاده از مهارت های نوشتاری هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. امروزه بخش زیادی از ارتباطات ما از طریق نوشتن انجام می شود. این نوشتن می تواند شامل نوشتارهای صمیمانه و روزمره تا نوشته های رسمی و اداری باشد. در این مطلب سعی با روشها و نکاتی آشنا خواهید شد که به شما در یادگیری بهتر و موثر تر مهارت نوشتن در زبان های خارجی کمک میکند.

1 – اطمینان حاصل کنید که مهارت اولیه ای از زبان مورد نظر دارید

نوشتن را در واقع می توان پیشرفته ترین مهارت هر زبان در بین چهار مهارت اصلی (شنیدن، خواندن، گفتن، نوشتن) دانست. به صورت عمومی مهارت هایی که نیاز تولید دارند یعنی نوشتن و گفتن از مهارت هایی که نیاز به دریافت دارند یعنی شنیدن و خواندن پیچیده ترند. از طرف دیگر مهارت هایی که کلامی و شفاهی هستند (شنیدن و گفتن) از مهارت های کتبی (خواندن و نوشتن) پیچیده ترند پس می توان گفت نوشتن در این بین از همه پیچیده تر است. پیش از آنکه از خود توقع نوشتن به یک زبان را داشته باشید باید اول بدانید که آیا با اصول اولیه این زبان آشنا هستید یا خیر. در صورتی که اینطور نیست بهتر است پیش از شروع به نوشتن مهارت عمومی زبان خود را گسترش دهید.

2 – با قواعد اولیه نوشتاری آشنا شوید

اولین قدم در نوشتن یادگیری قواعد نوشتاری است. این قواعد از حروف الفبا و نحوه نوشتن آنها شروع شده و به قواعد نقطه گذاری و پاراگراف نویسی می رسد. گرچه نوشتن در سطح حرفه ای جزئیات زیادی دارد اما در ابتدا شما تنها باید با اصول اولیه نوشتن آشنا شوید تا نوشته شما قابل درک و خواندن باشد.

3 – موضوعاتی برای نوشتن پیدا کنید

پیدا کردن موضوعاتی که به سطح شما بخورد بسیار مهم است. در ابتدا بهتر است با موضوعات ساده شروع کنید و مرحله به مرحله به سمت موضوعات پیچیده تر بروید. به صورت معمول وصف چیزهای واقعی، مناظر طبیعی، افراد و غیره ساده تر از توضیح مفاهیم انتزاعی مثل فلسفه، سیاست و روانشناسی است. برای پیدا کردن موضوعات ساده میتوانید حتی به دفتر انشای دوران دبستان خود سر بزنید. نوشتن همان موضوعات این بار در یک زبان جدید میتواند واقعا سرگرم کننده باشد.

4 – بیشتر از نوشتن باید بخوانید

برای درست نوشتن، شما باید در واقع طرحواره نوشتارهای استاندارد را در زبان خارجی درک کنید. این درک در شکل اولیه یک نوع کپی کردن است. این یعنی شما باید ساختارهای آشنا را یادبگیرید و از همان ها استفاده کنید، مثلا نامه را همیشه با عبارتی خاص شروع و با عبارتی خاص تمام می کنند. یادگیری و کپی برداری این طرحواره ها نیازمند مطالعه است. سعی کنید کتاب ها، مقالات و نوشتارهایی را مطابق سطح خود پیدا کرده و بخوانید. در طول خواندن به جزئیات نوشتاری دقت بیشتری کنید تا بتوانید از المان های اصلی آنها در نوشته خود هم استفاده کنید.

5 – یک همراه پیدا کنید

پیدا کردن یک همراه تقریبا در تمام مهارت های یادگیری مفید است. کسی را پیدا کنید که بتوانید برای او بنویسید و او هم در مقابل برای شما بنویسد. اشتباهات همدیگر را پیدا کنید و هر بار سعی کنید نوشته پیشرفته تری را از دفعه قبل بنویسید.

6 – ایرادات خود را پیدا کنید

شاید برای خودتان سخت باشد که اشتباهاتتان را پیدا کنید، چون اگر قادر به پیدا کردن آنها بودید احتمالا از اول آنها را مرتکب نمی شدید. بهترین روش برای پیدا کردن اشتباهات استفاده از یک معلم را فردی است که سطح زبان پیشرفته تری نسبت به شما دارد. پیدا کردن و اصلاح کردن اشتباهات به شما کمک می کند در نوشتن درجا نزنید.

7 – یک وبلاگ بزنید

امروزه زدن وبلاگ یکی از راحت ترین کارهایی است که میتوانید در اینترنت انجام دهید. زدن یک وبلاگ می تواند به صورت همزمان در بسیاری از روش های بالا به شما کمک کند. وبلاگ به شما کمک می کند به صورت منظم بنویسید و تمرین داشته باشید. بسته به اینکه وبلاگ در چه موردی است، می تواند همیشه برای شما موضوعی برای نوشتن باشد. اگر وبلاگ شما مخاطبی هم داشته باشد می توانید از مخاطبان برای بهبود مهارت خود استفاده کنید و از آنها برای پیدا کردن اشتباهاتتان کمک بگیرید. اضافه بر همه این موضوعات زدن یک وبلاگ اعتماد به نفس شما را هم برای نوشتن بالا می برد و به شما کمک می کند در شرایط کاربردی بتوانید از مهارت خود به خوبی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.