بخش 6 – آواهای بی صدای انگلیسی (2)

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. آموزش زبان انگلیسی
  4. chevron_right
  5. تلفظ زبان انگلیسی
  6. chevron_right
  7. بخش 6 – آواهای بی صدای انگلیسی (2)
صدای /s/

صدای /s/ در زبان انگلیسی مشابه صدای حرف “س” در فارسی تلفظ می شود. در انگلیسی معمولا حرف “S” یا گاهی “C” صدای /s/ دارد. به مثال زیر توجه کنید:

sap : /sæp/

صدای /z/

صدای /z/ در زبان انگلیسی صدایی تقریبا مشابه صدای حرف “ز” در فارسی دارد. در انگلیسی معمولا حرف “Z” یا گاهی “S” صدای /z/ دارد. به مثال زیر توجه کنید:

zap : /zæp/

صدای /h/

صدای /h/ در زبان انگلیسی صدایی تقریبا مشابه صدای حرف “ه” در فارسی دارد. در انگلیسی معمولا حرف “H” صدای /h/ دارد. به مثال زیر توجه کنید:

ham : /hæm/

صدای /m/

صدای /m/ در زبان انگلیسی صدایی تقریبا مشابه حرف “م” در فارسی دارد. در انگلیسی معمولا حرف “M” صدای /m/ دارد. به مثال زیر توجه کنید:

map : /mæp/

صدای /n/

صدای /n/ در زبان انگلیسی مشابه صدای حرف “نون” در فارسی تلفظ می شود. در انگلیسی معمولا حرف “N” صدای /n/ دارد. به مثال زیر توجه کنید:

thin : /ˈθɪn/

صدای /j/

صدای /j/ در زبان انگلیسی تا حد زیادی مشابه صدای “ی” در واژه “یونان” در زبان فارسی است. در انگلیسی معمولا حرف “J” صدای /j/ دارد، اما گاهی ترکیب های حروف دیگر هم می تواند چنین صدایی بسازد. به مثال زیر توجه کنید:

yes : /jɛs/

صدای /l/

صدای /l/ در زبان انگلیسی صدایی تقریبا مشابه صدای حرف “ل” دارد. البته در فارسی برای ادا کردن این صدا معمولا زبان را روی سقف دهان می گذاریم اما انگلیسی (به ویژه لهجه امریکایی) زبان را پشت دندان های بالایی یا گاهی بین دندان ها می گذارند. این نحوه ادا کردن صدای /l/ تا حدی بر صدای آن تاثیر می گذارد. در زبان انگلیسی معمولا حرف “L” صدای /l/ دارد. به مثال زیرتوجه کنید:

left : /lɛft/

صدای /w/

صدای /w/ در انگلیسی در فارسی معادلی ندارد. معمولا به اشتباه این صدا را با صدای حرف “واو” (/v/) معادل سازی می کنند. برای تلفظ درست صدای /w/ باید دهان را کاملا گرد کنید (مثل زمانی که می خواهید “او” را ادا کنید) و سعی کنید صدای “واو” را ادا کنید. این صدا در واقع مشابه صدای “واو” در زبان عربی است. در زبان انگلیسی معمولا حرف “W” صدای /w/ را می دهد. به مثال زیر توجه کنید:

we : /wi/

wage : /weɪd͡ʒ/

تلفظ زبان انگلیسی

درس 1

درس 2

درس 3

درس 4

درس 5

درس 6

درس 7

درس 8

درس 9

درس 10

درس 11

درس 12

درس 13

درس 14

۱ دیدگاه. نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.