قسمت گفت و گوهای زبان آلمانی شامل درس هایی طبقه بندی شده از مکالمات ساده تا متوسط آلمانی است. همه این مکالمات دارای فایل صوتی و ترجمه فارسی هستند. سعی شده لغات هر درس به صورت یک لیست در همان درس معرفی شود تا زبان آلمان نیاز بتوانند به صورت همزمان توانایی های شنیداری، کلامی و واژه آموزی خود را تقویت کنند.

هر بخش شنیداری را میتوانید برای بهبود توانایی خود به چند صورت متفاوت استفاده کنید:

  • برای بهبود توانایی شنیداری ابتدا واژه ها و اصطلاحات درس را بخوانید و بدون نگاه کردن به متن درس به فایل صوتی گوش کنید. بعد از یک بار گوش دادن، مرتبه دوم سعی کنید متن مکالمه را (تا جایی که متوجه می شوید) بنویسید. قسمت هایی را که به خوبی متوجه نمی شوید چند بار گوش کنید تا نهایتا بتوانید تا جای ممکن مکالمه را به صورت مکتوب درآورید. سپس متن نوشته شده خود را با متن اصلی درس مقایسه کنید و اشتباهات خود را اصلاح کنید. (این کار احتمالا در درس های اول بسیار ساده است اما با بالا رفتن درس ها مشکل می شود.)
  • برای بهبود توانایی های کلامی خود متن درس را اجرا کرده و بعد از هر خط یا جمله آن را متوقف کنید. سپس جمله را با صدای بلند تکرار کنید. سعی کنید تا جای ممکن جزئیات تلفظی جمله را مانند صدای موجود تکرار کنید. این کار به شما در به دست آوردن توانایی تلفظ هم کمک می کند. درس ها آنقدر تکرار کنید که جملات را تقریبا حفظ شوید.
  • بیشتر واژه های اشاره شده در این بخش را میتوانید در لیست واژگان سطح A1 در بخش لغت دانی زبان آلمانی پیدا کنید. اشاره به لغات در این درس تنها جهت یادآوری آنها صورت گرفته. اگر صرفا به دنبال واژه آموزی هستید این بخش بهتر نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

این اشتباهات را مرتکب نشوید

  • تلفظ واژه ها را به صورت فارسی ننویسید. این کار باعث می شود شما توجه کافی را به جزئیات تلفظی هر واژه نکنید و در نهایت تلفظ را به صورت اشتباه یاد بگیرید.
  • درصورتی که در طول تمرین شنیداری بخشی را اشتباه فهمیدید تما اشتباه خود را اصلاح کنید. یعنی واژه یا جمله درست را پیدا کرده و بارها آن را تکرار کنید. در غیر این صورت جملات اشتباه در ذهن شما نقش می بندد و تمرین شما تاثیر منفی بر روی توانایی شنیداریتان می گذارد.
  • از بخش ها با سرعت رد نشوید. مسابقه ای برای سریع رد شدن از درسها وجود ندارد. تکرار بیشتر هر بخش می تواند عمق تسلط شما را بر آن بخش افزایش دهد. پس تا زمانی که بر هر بخش کاملا مسلط نشده اید به بخش بعدی نروید.

پیروز باشید

۱۱ دیدگاه. نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.