اولین بخش از آزمون IBT تافل، قسمت خواندن است. این قسمت از سه متن تشکیل شده. هر متن دارای سوالات مختص به خود است. تمام سوالات هر متن یک امتیاز دارند، به جز سوال آخر که بیش از یک امتیاز دارد. شما 20 دقیقه برای پاسخ گویی به سوالات متن اول و 40 دقیقه برای پاسخ دادن مرحله دوم و سوم وقت دارید.

  • هر متن از یک مقاله آکادمیک (بین 600 تا 700 کلمه ای) تشکیل شده.
  • سوالات ممکن است در مورد لغت دانی، اشاره ضمایر، معنای جمله، اینکه جمله کجا می تواند وارد شود، استنباط از متن، هدف جمله و یا ایده کلی متن پرسیده شوند.

استراتژی های زیر می تواند به شما در بهتر نتیجه گرفتن در آزمون کمک کند:

استراتژی هایی برای زدن تست ها

1 – از قبل با راهنمای آزمون آشنا باشید. راهنمای همه آزمون های تافل IBT مشابه است پس نیازی نیست برای خواندن آن زمان بگذارید. شما باید روز قبل از امتحان با راهنما کاملا آشنا شده باشید.

2- زمانی که راهنما نمایش داده شد سریع از آن رد شوید. روی “Continue” کلیک کنید تا به قسمت سوالات برسید. بهتر است زمانی که برای این بخش دارید را صرف جواب دادن به سوالات کنید.

3- در صورتی که متن در مورد موضوعی است که با آن آشنایی ندارید نگران نشوید، تمام اطالاعاتی که برای پاسخ گویی به سوالات نیاز دارید در متن موجود است. شما به پس زمینه علمی برای پساخ گوشیی به سوالات نیاز نخواهید داشت.

4 – زمان زیاد را صرف خواندن متن نکنید، شما زمان کافی را برای خواندن هر متن به صورت عمیق ندارید، و پاسخ دادن به سوالات بدون اول خواندن متن هم کاملا قابل انجام است.

5 – برای گرفتن ایده کلی متن یک خلاصه از آن برای خود بسازید. شما نیازی به دانستن همه جزئیات متن برای پاسخ گویی به سوالات ندارید. پس این یک اشتباه است که هر متن را با هدف فهمیدن تمام جزئیات ریز آن بخوانید.

6- به هر سوال نگاه کنید و نوع آن را تشخیص دهید. نوع سوال برای شما مشخص می کند در متن باید دنبال چه اطلاعاتی باشید، برای سوالات مختلف به نحوه زیر عمل کنید:

  • برای همه سوالات لغت دانی، لغت مورد نظر در متن هایلایت شده است. لغت را پیدا کنید و متن اطراف آن را بخوانید.
  • برای سوالات ارجاع دهنده، لغت هدف هایلایت شده. لغت مورد نظر را پیدا کرده و متن قبل از آن را بخوانید.
  • برای سوالات وارد کردن جمله در متن، قسمت هایی که میتوان جمله را در متن اضافه کرد با یک مربع سیاه رنگ مشخص شده اند. ابتدا جمله ای که باید در متن وارد کنید را با دقت بخوانید و سپس در متن آن را با جمله های قبل و بعد بررسی کنید.
  • برای سوالات معادل جمله، جمله مورد نظر در متن هایلایت شده. جمله مورد نظر را با دقت بخوانید، خواندن جملات قبل و بعد از جمله مورد نظر هم میتواند به شما کمک کند.
  • برای سوالات در مورد هدف متن، قسمتی که سوال در مورد آن مطرح شده در متن هایلایت می شود، این قسمت و متن اطراف آن را بخوانید تا به جواب برسید.
  • برای سوالات در مورد ایده کلی متن، به جای دنبال کردن جزئیات به دنبال کلیات متن باشید. معمولا در پاراگراف اول یا ابتدا و انتهای پاراگراف های میانی در مورد کلیت متن صحبت می شود.

7 – برای هر سوال بهترین گزینه جواب را انتخاب کنید. ممکن است برای یک سوال از جواب مطمئن باشید ولی در غیر این صورت گزینه های اشتباه را حذف کرده و از بین گزینه های مشکوک بهترین را انتخاب کنید.

8 – زمان زیادی را بر روی سوالی نگذارید که بر روی آن شک دارید. اگر جواب یک سوال را نمی دانید سعی کنید به سرعت یک جواب را حدس بزنید و به سراغ سوال بعدی بروید. (اگر زمان داشته باشید می توانید بعدا دوباره به این سوال برگردید.)

9- به زمان توجه داشته باشید (در قسمت عنوان از صفحه کامپیوترتان). در قسمت عنوان می توانید زمان باقی مانده، تعداد کل سوالات هر بخش و تعداد سوالاتی که به آنها پاسخ داده اید را ببنید.

10 – در صورتی که زمان کمی داشتید، تمام سوالات باقی مانده را سریع حدس بزنید. از آنجا که امتحان نمره منفی ندارد حدسی زدن سوالات تنها شانس شما را افزایش می دهد.

۱ دیدگاه. نظر بدهید

  • عالی بود ممنونم .کاش قسمت اسپیکینگ و رایتینگ رو زودتر تکمیل کنید .خدابهتون برکت بده آمین

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.