بخش 5 – آواهای بی صدای انگلیسی (1)

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. آموزش زبان انگلیسی
  4. chevron_right
  5. تلفظ زبان انگلیسی
  6. chevron_right
  7. بخش 5 – آواهای بی صدای انگلیسی (1)

آموزش را از آواهای بی صدا آغاز می کنیم چراکه این آواها معادل های قابل درک بیشتری در فارسی دارند. پس درک آنها برای شما ساده تر است.

صدای /p/

صدای /p/ در زبان انگلیسی مشابه صدای حرف “پ” در زبان فارسی تلفظ می شود. در انگلیسی معمولا حرف “P” دارای صدای /p/ است. به مثال زیر توجه کنید:

pit : /ˈpɪt/

صدای /t/

صدای /t/ در زبان انگلیسی تقریبا صدای حرف “ت” در زبان فارسی تلفظ می شود. در انگلیسی معمولا حرف “t” صدای /t/ دارد. به مثال زیر توجه کنید:

tin : /tɪn/

صدای /k/

صدای /k/ در زبان انگلیسی مشابه حرف “ک” در فارسی تلفظ می شود. در انگلیسی معمولا حرف “K” یا “C” یا ترکیب حروف “CK” صدای /k/ می سازد. به مثالهای زیر توجه کنید:

cut : /kʌt/

kiss : /kɪs/

kick : /kɪk/

صدای /b/

صدای /b/ در زبان انگلیسی مشابه حرف “ب” در فارسی تلفظ می شود. در انگلیسی معمولا حرف “B” صدای /b/ را می سازد. به مثال زیر توجه کنید:

bit : /bɪt/

صدای /d/

صدای /d/ در زبان انگلیسی صدایی مشابه حرف “د” در زبان فارسی دارد. در انگلیسی معمولا حرف “D” صدای /d/ دارد. به مثال زیر توجه کنید:

din : /dɪn/

صدای /ɡ/

صدای /ɡ/ در زبان انگلیسی تقریبا صدایی مشابه حرف “گ” در زبان فارسی دارد. در انگلیسی معمولا حرف “G” صدای /ɡ/ دارد. به مثال زیر توجه کنید:

gut : /ɡʌt/

صدای /f/

صدای /f/ در زبان انگلیسی صدایی مشابه حرف “ف” در زبان فارسی دارد. در انگلیسی معمولا حرف “F” صدای /f/ دارد. به مثال زیر توجه کنید:

fat : /fæt/

صدای /v/

صدای /v/ در زبان انگلیسی صدایی مشابه حرف “واو” در فارسی را دارد. در انگلیسی معمولا حرف “V” صدای /v/ دارد. به مثال زیر توجه کنید:

vat : /væt/

تلفظ زبان انگلیسی

درس 1

درس 2

درس 3

درس 4

درس 5

درس 6

درس 7

درس 8

درس 9

درس 10

درس 11

درس 12

درس 13

درس 14

۳ دیدگاه. نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.