آشنایی با زمان ها در زبان آلمانی

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. آموزش زبان آلمانی
  4. chevron_right
  5. آموزش گرامر زبان آلمانی
  6. chevron_right
  7. آشنایی با زمان ها در زبان آلمانی

ساختارهای زبان در زبان ها به شما کمک می کند تا در رابطه با مسائل در زمان های متفاوت و با حالت های مختلف صحبت کنید. هر قدر ساختارهای زمانی زبان پیچیده تر باشد امکان نشان دادن جزئیات زمانی و رساندن بهتر مفاهیم بیشتر خواهد بود. از آنجا که ساختارهای زمانی زبان آلمانی با زبان فارسی تشابه زیادی ندارد باید از طریق تمرین و مطالعه درک زمانی این ساختارهای را در ذهن خود بسازید تا از این طریق بتوانید در زمان درست از آنها استفاده کنید تا معنی جملات ساخته شده در هر زمان را بهتر درک کنید.

به صورت عمومی زبان آلمانی دارای 6 ساختار زبانی متفاوت است که در این درس با آنها تا حدودی آشنا خواهیم شد و در درس های بعد هر را به تفسیر بررسی خواهیم کرد.

زمان ها در زبان آلمانی

زمان حال (Präsens): زمان حال پرکاربرد ترین زمان در زبان آلمانی است که تا به اینجا تا حدی هم با آن آشنا شده اید. این زمان برای صحبت کردن در رابطه زمان حال و آینده مورد استفاده قرار می گیرد. در زبان آلمانی نیز مانند فارسی گاهی صحبت کردن از آینده به وسیله جملات حال صورت می گیرد.

زمان گذشته ساده (Präteritum): زمان گذشته ساده در رابطه با اتفاقات گذشته مورد استفاده قرار می گیرد. این زمان در آلمانی به صورت عمده در نوشته ها دیده می شود و در صحبت کردن روزمره معمولا به جای آن از زمان حال کامل استفاده می شود.

زمان حال کامل (Perfekt): زمان حال کامل در واقع در رابطه با گذشته صحبت می کند. از نظر گرامری این زمان وقتی مورد استفاده قرار می گیرد که در رابطه با موضوعی در گذشته صحبت کنیم و بخواهیم به تاثیر آن به زمان حال اشاره داشته باشیم. البته در صحبت کردن روزمره از این زمان به صورت عمومی برای صحبت کردن در رابطه با گذشته استفاده می شود.

گذشته کامل (Plusquamperfekt): زمان گذشته کامل وقتی استفاده می شود که ما در طول شرح یک واقعا در گذشته بخواهیم در مورد چیزی که پیش از آن اتفاق افتاده صحبت کنیم.

زمان آینده (Futur): زمان آینده وقتی مورد استفاده قرار می گیرد که بخواهید در مورد یک قصد یا فرض در آینده صحبت کنید.

زمان آینده کامل (Futur Perfekt): زمان آینده نشان دهنده فرض این است که در زمانی در آینده که در مورد صحبت می کنید (یا بعد از آن) اتفاقی افتاده یا کاری تمام شده.

 

گرامر زبان آلمانی

موضوعات

آینده کامل

آینده

گذشته کامل

حال کامل

گذشته ساده

حال ساده

زمان ها

جملات با حروف ربط

جملات سوالی

جملات منفی

ساختار عمومی

ساختار جملات

صرف اسامی

حروف تعریف

حالت جمع

جنسیت

اسامی

لیست افعال بی قاعده و قوی


افعال Modal

افعال بی قاعده

افعال قوی

افعال ضعیف

صرف افعال

افعال

صرف عبارات

افعال امری

افعال مجهول

افعال تفکیک پذیر

افعال انعکاسی

صفات ملکی

عالی و تفضیلی

صرف کردن صفات

ساختار صفات

انواع صفات

صفات

ضمایر نامعین

ضمایر اشاره

ضمایر موصولی

ضمایر انعکاسی

ضمایر ملکی

ضمایر شخصی

ضمایر

تفاوت .Dat و .Akk

ملکی (.Gen)

مفعولی غیر مستقیم (.Dat)

مفعولی مستقیم (.Akk)

فاعلی (.Nom)

حالت ها

۱ دیدگاه. نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.