بخش 10 – آواهای صدادار آمریکایی

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. آموزش زبان انگلیسی
  4. chevron_right
  5. تلفظ زبان انگلیسی
  6. chevron_right
  7. بخش 10 – آواهای صدادار آمریکایی
صدای /ɑ/

صدای /ɑ/ در زبان انگلیسی شکل کوتاه از صدای “آ” در فارسی است. البته در زبان فارسی صدای “آ” همیشه بلند است در حالی که /ɑ/ یک صدای کوتاه است یعنی به اندازه “آ” در فارسی کشیده نمی شود. این صدا معمولا به وسیله حرف “A” تولید می شود. به مثال های زیر توجه کنید:

father : /fɑðɚˈ/

palm : /pɑm/

صدای /i/

صدای /i/ در زبان انگلیسی شکل کوتاه از صدای “ای” در فارسی است. البته در زبان فارسی صدای “ای” همیشه بلند است در حالی که /i/ یک صدای کوتاه است، یعنی به اندازه “ای” در فارسی کشیده نمی شود. این صدا معمولا به وسیله ترکیب حروف “EE” و “EA” ساخته می شود. به مثال های زیر توجه کنید:

ease : /iz/

see : /si/

صدای /u/

صدای /u/ در زبان انگلیسی شکل کوتاه از صدای “او” در فارسی است. البته در زبان فارسی صدای “ای” همیشه بلند است در حالی که /u/ یک صدای کوتاه است، یعنی به اندازه “او” در فارسی کشیده نمی شود. این صدا معمولا به وسیله حرف “O” یا ترکیب حروف “OU” و “OO” ساخته می شود (در برخی لغتنامه ممکن است این صدا به صورت بلند یا “/u:/” برای همه کلمات نوشته شود). به مثال های زیر توجه کنید:

boot : /but/

food : /fud/

صدای /ɚ/

صدای /ɚ/ در زبان انگلیسی یک صدای ترکیبی است. در واقع این صدا ترکیبی از /ə/ و /r/ است و حتی در برخی کتابها این صدا به صورت /ər/ هم می نویسند. برای ادا کردن /ɚ/ زبان خود را به صورت /r/ در آورده و بعد شوآ یا /ə/ را ادا کنید. این صدا عموما به وسیله ترکیب حروف “ER” ساخته می شود. به مثال های زیر توجه کنید:

winner : /ˈwɪnɚ/

enter : /ˈɛntɚ/

تلفظ زبان انگلیسی

درس 1

درس 2

درس 3

درس 4

درس 5

درس 6

درس 7

درس 8

درس 9

درس 10

درس 11

درس 12

درس 13

درس 14