راهنمای استفاده از اپلیکیشن اندروید زبان بیاموز

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. بیاموز
  4. chevron_right
  5. راهنمای استفاده از اپلیکیشن اندروید زبان بیاموز

سلام، به راهنمای نرم افزار اندروید بیاموز خوش آمدید. در این صفحه سعی می کنیم به صورت گام به گام نحوه راه اندازی نرم افزار را آموزش دهیم.

راهنمای نصب

نرم افزار زبان بیاموز را می‌توانید از طریق هر یک از مارکت‌های داخلی محبوب (بازار، مایکت، ایران اپس) یا گوگل پلی دانلود کنید. نسخه‌های متفاوت از برنامه به جز در روند پرداخت تفاوتی با هم ندارند و بسته به تمایل خود می‌توانید از برنامه استفاده کنید. لینک‌های دانلود برنامه در لیست زیر برای شما نمایش داده می‌شود:

برای نصب نرم افزار کافیست بر روی کلید نصب (نشان داده شده در تصویر) کلیک کنید. نرم افزار به صورت خودکار بر روی گوشی شما نصب می شود. پس از اتمام نصب نرم افزار آماده استفاده است.

صفحه نصب نرم افزار بیاموز در کافه بازار
صفحه نصب نرم افزار بیاموز در کافه بازار
برنامه بیاموز در مایکت
صفحه نصب نرم افزار بیاموز در مایکت

به روز رسانی نرم افزار

به روزرسانی برنامه یکی از نکات مهم استفاده از ان است. تیم فنی و محتوای بیاموز به طور دائمی در حال اضافه کردن قابلیت ها و امکانات جدید به برنامه هستند و از طریق به روز رسانی شما میتوانید به اخرین اطلاعات و امکانات برنامه دسترسی داشته باشید. توصیه ما به روز کردن برنامه از طریق همان مارکتی است که برنامه را از آن دانلود کرده اید. برای مثال اگر برنامه را از بازار دانلود کرده اید، بهتر است همیشه روند به روز رسانی را از طریق همین مارکت اجرا کنید.

نکته: در صورتی که اولین بار برنامه را از یکی از مارکت‌های داخلی دانلود کرده باشید، نمی توانید ان را به طور مستقیم از طریق گوگل پلی به روز کنید. این موضوع در حالت عکس هم صدف می کند (اگر برنامه را ابتدا از گوگل پلی نصب کرده باشید). در صورتی که تمایل دارید روند به روز رسانی برنامه از گوگل پلی ادامه دهید (یا برعکس از مارکت های داخلی) باید نسخه فعلی را پاک کرده و نسخه جدید را از مارکتی که میخواهید دانلود کنید. با اجرای این روند مشکلی در رابطه با اطلاعات خرید شما پیش نخواهد امد.

راهنمای راه اندازی صدای نرم افزار

نرم افزار زبان بیاموز برای خواندن کلمات از برنامه Text to Speech گوشی شما کمک می گیرد. در صورتی که گوشی شما این نرم افزار را نداشته باشد و یا زبان مورد نظر شما (مثلا زبان آلمانی) در Text to Speech نصب نشده باشد شما قادر به شنیدن تلفظ کلمات نخواهید بود.

توجه داشته باشید که در بیشتر گوشی های همراه اندروید برنامه Google Text to Speech به صورت پیشفرض نصب شده است. با این حال در صورت داشتن مشکل در شنیدن صدا ابتدا از نصب بودن Google Text to Speech بر روی گوشی خود اطمینان حاصل کنید. در صورت نصب نبودن، می توانید این نرم افزار را از این آدرس دانلود کرده و نصب کنید.

من نرم افزار Google Text to Speech را دارم اما امکان شنیدن صدای کلمات را ندارم؟

در این صورت احتمالا زبان مورد نظر بر روی نرم افزار نصب نشده. برای نصب زبان جدید بر روی Google Text to Speech به صورت زیر عمل کنید. از داخل صفحه تنظیمات در قسمت “زبان و ورودی” (Languages and input) وارد قسمت گزینه های متن به گفتار (Text to Speech options) شوید و بر روی موتور نوشتار به گفتار گوگل (Google Text to Speech) کلید کنید. سپس بر روی گزینه نصب اطلاعات صوتی (Install voice data) کلیک کرده و زبان مورد نظر (مثلا زبان آلمانی یا فرانسه یا انگلیسی) را بر روی گوشی نصب کنید. توجه داشته باشید که نصب این بخش ممکن است کمی طول بکشد. پس از پایان نصب می توانید از تلفظ در همه بخش های نرم افزار استفاده کنید.

google text to speech

language and input
language and input
text to speech options
text to speech options


 

راهنمای ساخت حساب کاربری

در نسخه 5 و بالاتر از برنامه زبان بیاموز، امکان ساخت حساب کاربری در برنامه ایجاد شده است. این حساب کاربری میتواند از طریق شماره تلفن همراه یا جیمیل کاربر ایجاد شود. از طریق حساب کاربری، ما میتوانیم اطلاعات خرید و فعالیت کاربر را در سرورهای برنامه ثبت کنیم تا پس از پاک کردن برنامه هم این اطلاعات به طور ثابت باقی بماند.

در ابتدای باز کردن برنامه و پیش از ورود به برنامه صفحه ساخت یا ورود به حساب کاربری به کاربران نمایش داده می شود. در این صفحه میتوانید از طریق شماره یا جیمیل وارد برنامه شوید. در صورتیکه از قبل خریدی در برنامه داشته باشید، روند ورود به جساب کاربری برای شما اجباری خواهد بود. اما اگر اطلاعات خریدی از شما یافت نشود، میتوانید از پایین صفحه بدون ورود به حساب کاربری وارد برنامه شوید. در صورتی که خریدی از قبل در حساب کاربری شما ثبت شده باشد، پس از ورود با حساب خرید شما به طور خودکار فعال خواهد شد.

 

توجه به نکات زیر در رابطه با حساب های کاربری مهم است:

  1. هر شماره یا جیمیل که شما از طریق ان وارد برنامه می شوید در واقع یک حساب کاربری جداگانه است.
  2. در حال حاضر ساختن حساب با شماره تنها برای کاربران داخل ایران میسر است. در صورتی که از خارج از ایران از برنامه استفاده می کنید بهتر است با جیمیل وارد برنامه شوید.
  3. هر کد خرید تنها میتواند به یک حساب کاربری وصل شود.
  4. ورود به برنامه پیش از خرید اجباری است چراکه در غیر این صورت با پاک شدن برنامه پیدا کردن اطلاعات خرید بسیار مشکل خواهد بود.
  5. در صورتی که به خاطر ندارید با چه شماره یا جیمیلی وارد برنامه شده اید، به صفحه خرید بروید و بالای صفحه اطلاعات حساب را مشاهده کنید.