پاسخ به سوالات خاص در رابطه با ضمایر در زبان انگلیسی

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. سوالات رایج
  4. chevron_right
  5. پاسخ به سوالات خاص در رابطه با ضمایر در زبان انگلیسی

در این مطلب سعی می‌کنیم به برخی از سوالات خاص کاربران در رابطه با ضمایر شخصی پاسخ دهیم. این سوالات ممکن است در ظاهر بدیهی به نظر برسند اما گاهی دارای جزئیات گرامری ریزی هستند.

1- تفاوت بین it و they

از ضمیر it در زبان انگلیسی برای اشاره به سوم شخص مفرد و از they برای سوم شخص جمع استفاده می‌شود. هر دوی این ضمایر در دسته ضمایر شخصی قرار می‌گیرند. تفاوت در استفاده از این دو ضمیر بسیار واضح است اما مواردی وجود دارد که ممکن است شما را در استفاده از ضمیر درست مردد کند. مهمترین این موارد پرهیز از اشاره به جنسیت ضمایر است. این سوال رایجی است در صورتی که از جنسیت فاعل جمله اطلاع نداشتیم یا مایل نبودیم به آن اشاره کنیم باید از چه ضمیری استفاده کنیم. به طور کلی در انگلیسی امروزی از معمولا از ضمیر شخصی سوم شخص جمع برای پرهیز از اشاره به جنسیت استفاده می‌شود. به این مثال توجه کنید:

Each child played with their parent.

در این مثال با وجود اینکه فاعل جمله مفرد است اما از در بخش دوم از ضمیر سوم شخص جمع برای اشاره استفاده شده.

دلیل موضوع شاید بیشتر این باشد که it برای اشاره به اجسام و حیوانات استفاده می‌شود و استفاده از آن برای انسان بی‌ادبانه به نظر می‌رسد. پس در صورت ندانستن جنسیت یا عدم تمایل به اشاره به آن بهتر است ضمیر سوم شخص جمع استفاده کنید. در صورتی که مایل به دانستن کاربردهای مشترک یا خاص این دو ضمیر مطلب It vs. They in English Grammar را بخوانید.

2- تفاوت بین their و theirs

این دو ضمیر علارقم شباهت ظاهری دو واژه کاملا متفاوت هستند. شباهت دو واژه در آن است که هر دو برای اشاره به سوم شخص جمع استفاده می‌شوند. اما واژه their یک نشانگر ملکی است و واژه theirs یک ضمیر ملکی است. به طور کلی نشانگرهای ملکی تنها پیش از اسامی می‌آیند. به مثال زیر توجه کنید:

These are their jackets.

اما در مقابل ضمایر ملکی می‌توانند جای یک اسم بنشینند و نقش فاعل یا مفعول جمله را داشته باشند، به مثال زیر توجه کنید:
Theirs are the jackets with fur collars.
Students must prepare their applications and send in theirs by the end of the month.

در صورتی که مایل به دانستن کاربردهای مشترک یا خاص این دو ضمیر مطلب Their vs theirs in English grammar را بخوانید.

3- تفاوت بین nobody و no one

این دو واژه از نظر معنایی هیچ تفاوت خاصی با هم ندارند. هر دو آنها ضمیر نامشخص منفی هستند و می‌توان در هر جمله‌ای آنها را با هم جایگزین کرد. تنها تفاوت کوچک بین این دو واژه این است که nobody غیررسمی‌تر از no one است و البته بیشتر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای داشتن اطلاعات بیشتر از تفاوت این دو واژه می‌توانید مطلب Nobody vs no one in English را مطالعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.