آیا یادگیری زبان در خواب ممکن است؟

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. زبان های خارجی
  4. chevron_right
  5. آیا یادگیری زبان در خواب ممکن است؟

تاریخچه یادگیری زبان در خواب به 1927 میلادی باز می گردد. زمانی که دانشمندان سعی کردند عمل یادگیری که در حالت هیپنوتیزم صورت می گرفت را در خواب طبیعی نیز شبیه سازی کنند. بعدها به صورت جسته و گریخته تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفت اما تا به امروز این روش ها هرگز به صورت جدی مورد توجه دانشمندان قرار نگرفته.

یادگیری در خواب به چه معناست؟

متدهای یادگیری در خواب سعی می کنند در طول سطوح غیر عمیق خواب اطلاعاتی را در مغز انسان ثبت کنند. این کار معمولا از طریق پخش فایل های صوتی حاوی اطلاعات صورت می گیرد. روش های دیگری مانند یادگیری بو نیز مورد ازمایش قرار گرفته اما استفاده از آن بسیار محدود بوده است.

پس آیا میتوان یک زبان جدید را در خواب یادگرفت؟

جواب اصلی به این سوال منفی است. هیچ گونه تحقیق معتبری امکان یادگیری یا حتی تاثیر قابل قبول در یادگیری را در متدهای یادگیری در خواب تائید نکرده است. در واقع این متدها بیشتر نوعی کلاه بردای از افرادی است که اراده یا زمان کافی برای یادگیری زبان را ندارند. حتی در صورتی که امکان دریافت اطلاعات صوتی و ثبت آن در خواب وجود داشت امکان یادگیری زبان تنها از طریق گوش دادن به آن وجود ندارد. یادگیری نیازمند عکس العمل و تمرین است.

پس چرا متدهای آموزش زبان در خواب پرفروش هستند؟

متدهای آموزش در خواب از طریق تبلیغ، کارایی این روش را القاء می کنند، گاهی حتی نتایج دروغین از تحقیقات انجام شده در رابطه با موثر بودن این روش منتشر می شود. در حالی که در طول تجربه طولانی در یادگیری و آموزش زبان هرگز به فردی که پیشرفت حتی اندکی از این روش به دست آورده باشد برخورد نکرده ام. در صورتی که به اندازه کافی برای یادگیری یک زبان جدید مصمم نیستید یا زمان کافی برای این کار را ندارید بهتر است زمان، پول و انرژی خود را در روشهای غیر کاربردی هدر ندهید.

۴ دیدگاه. نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.