معرفی 5 کتاب فوق العاده برای خودآموزی انگلیسی

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. زبان های خارجی
  4. chevron_right
  5. معرفی 5 کتاب فوق العاده برای خودآموزی انگلیسی

انتخاب منابع آموزشی مناسب، یکی از مهمترین بخش های یادگیری زبان انگلیسی است. استفاده از کتاب های اموزشی برای یادگیری، گرچه یک روش قدیمی است اما هنوز هم بسیار موثر است. در این مطلب با برخی از بهترین کتاب یادگیری زبان انگلیسی آشنا شویم. سعی میکنیم در این مطلب کتابهایی مناسب برای همه مهارت ها را معرفی کنیم:

1 – Vocabulary in Use

vocabulary in use

مجموعه Vocabulary in Use (واژه آموزی در کاربرد) یک مجموعه چند جلدی از کتابهای منتشر شده توسط انتشارات کمبریج است که با هدف آموزش واژگان طراحی شده. این کتاب همانطور که از نامش مشخص است، بیشتر بر نحوه استفاده از واژگان تمرکز دارد. از طریق این کتاب میتوانید گذشته از یادگیری کلمات جدید، روش استفاده از انها در موقعیت های مختلف را هم یاد بگیرید که گاهی از یادگیری خود واژه مهمتر است. مجموعه Vocabulary in Use دارای چند جلد برای سطوح متفاوت است. البته کتاب اول این مجموعه Elementary شاید برای کسانی که هیچ آشنایی با زبان انگلیسی ندارند کمی پیچیده به نظر برسد اما اگر تجربه ای اولیه از زبان انگلیسی دارید به سادگی استفاده از این کتاب را فراخواهید گرفت.

مجموعه Vocabulary in Use از ساختاری مشابه برای همه درسهای و سطوح بهره می برد. هر درس به یک مجموعه مشخص از واژگان و عبارات اشاره می کند که معمولا دارای موضوعی خاص هستند. صفحه مقابل هر درس هم شامل تمرین هایی برای همان مبحث است که به شما در یادگیری و به خاطر سپاری بهتر این مباحث کمک میکند.

  • سطوح قابل پشتیبانی: اولیه / متوسط و پیش متوسط / پیشرفته
  • مهارت های هدف: واژه آموزی / شنیداری
  • دارای CD صوتی: بله

2- Grammar in Use

grammar in use کتاب

مجموعه Grammar in Use (گرامر در کاربرد) تشابه زیادی با مجموعه Vocabulary in Use از نظر ساختار دارد با این تفاوت که به جای واژه آموزی بیشتر بر روی گرامر تمرکز می کند. این کتاب از مجموعه ای از دروس متفاوت تشکیل شده که در آنها به طور مجزا به مباحث مختلف گرامری پرداخته شده است. این مجموعه بر اساس میزان پیچیدگی ساختارهای گرامری به سه کتاب در سطوح اولیه، متوسط و پیشرفته دسته بندی شده است. هر درس از یک صفحه معرفی نکات گرامری و یک صفحه تمرین تشکیل شده، که با انجام تمرین ها میتوانید میزان یادگیری خود را در رابطه با این نکته گرامری محک بزنید.

مجموعه Grammar in Use برای افرادی که هیچ آشنایی ای با زبان انگلیسی ندارند زیاد مناسب نیست. برای استفاده از این مجموعه حتی در سطح اولیه باید کمی با اصول گرامری انگلیسی آشنا باشید تا بتوانید درک سریعتری از متد آموزشی کتاب پیدا کنید.

  • سطوح قابل پشتیبانی: اولیه / متوسط / پیشرفته
  • مهارت های هدف: گرامر
  • دارای CD صوتی: بله

3- Tactics for Listening

Tactics for Listening کتاب

مجموعه Tactics for Listening یک مجموعه تخصصی خودآموزی برای بهبود مهارت شنیداری و درک مطلب است. این مجموعه که توسط انتشارات Oxford طراحی شده به زبان آموز کمک میکند مهارت خود را در زمینه شنیدن و تا حدی مکالمه به زمان انگلیسی بهبود دهد. Tactics for Listening از سه کتاب برای سطوح ابتدایی، متوسط و پیشرفته تشکیل شده که با توجه به سطح زبان آموز، امکان استفاده از مطالب اموزشی را برای او فراهم می کند.

این کتاب مانند بیشتر کتابهای شنیداری از یک مجموعه فایل شنیداری در موضوعات مختلف و دو کتاب درس و کار تشکیل شده. زبان آموز در هر مرحله از طریق گوش دادن به فایل های صوتی باید به سوالات در کتاب پاسخ دهد. از طریق کتاب کار هم زبان آموز می تواند مهارت های فراگرفته خود را محک بزند.

  • سطوح قابل پشتیبانی: اولیه / متوسط / پیشرفته
  • مهارت های هدف: مهارت شنیداری / مکالمه
  • دارای CD صوتی: بله

4- Inside Reading

inside reading کتاب

مجموعه Inside Reading یک مجموعه کتاب آموزشی از انتشارات Oxford است که با هدف بهبود مهارت خواندن در زبان آموزان طراحی شده است. این مجموعه از تعدادی متن ساده شده انگلیسی تشکیل شده که به زبان آموز کمک می کند به طور آموزشی مهارت خواندن خود را بهبود دهد. کلمات مهم در هر متن، به طور خاصی علامت گذاری شده اند تا زبان آموز بتواند کبه طور همزمان مهارت واژه آموزی خود را هم بهبود دهد. همچنین هر درس دارای یک فایل صوتی هم هست، از طریق گوش دادن به این فایل زبان آموز میتواند خطاهای خود در تلفظ واژه ها را اصلاح کند و حتی مهارت شنیداری اش را هم تمرین دهد.

مجموعه Inside Reading در چهار سطح متفاوت کتاب دارد. با وجود این حتی اولین کتاب این مجموعه هم برای شروع از صفر کمی مشکل است. استفاده از این مجموعه به افرادی توصیه می شود که حداقل 2 تا 3 ماه از شروع روند یادگیری آنها گذشته است. این مجموعه به زبان آموز کمک می کند از مهارت های مختلف خود به طور همزمان استفاده کند و همچنین اطلاعات بسیار مفیدی هم در مورد مباحث مختلف علمی به دست اورد.

  • سطوح قابل پشتیبانی: اولیه / پیش متوسط / متوسط / پیشرفته
  • مهارت های هدف: مهارت خواندن / واژه اموزی / شنیداری
  • دارای CD صوتی: بله

5- Oxford Picture Dictionary

Oxford Picture Dictionary کتاب

کتاب Oxford Picture Dictionary در واقع تنها یک کتاب آموزشی نیست بلکه یک منبع یا دیکشنری هم به حساب می آید. با این وجود استفاده از این کتاب برای افرادی که به تازگی با زبان انگلیسی اشنا شده اند می تواند فوق العاده باشد. با توجه به اینکه معانی و مفاهیم در این کتاب از طریق تصاویر نمایش داده شده اند، میتوان گفت استفاده از این کتاب یک روش ایده ال برای یاد گرفتن واژه های جدید است.

این کتاب همچنین با توجه به موضوعات مختلف طبقه بندی شده است و استفاده از آن میتواند دایره واژگان زبان آموز را در بخش دلخواهش به شدت بهبود دهد. در صورتیکه هنوز توانایی زبان شما در سطح استفاده از دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی افزایش نیافته، داشتن این کتاب را حتما به شما توصیه میکنیم.

  • سطوح قابل پشتیبانی: اولیه / متوسط
  • مهارت های هدف: واژه آموزی
  • دارای CD صوتی: خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.